Agricultură durabilă și ecologică. Morărit și grijă pentru detalii. Panificație de toate zilele.

Contact

Calea Basarabiei nr. 96B, Huși, Jud. Vaslui
+40 725 914.709
+40 735 876.570
office@enache-morarit.ro

Follow us

header-overlay

Beneficiile Făinii de Sorg

faina-de-sorg

Sorgul. Gustos și fără Gluten

Sorgul este a cincea cea mai cultivată cereală din lume, după grâu, orez, porumb și orz.  Este folosit preponderent în preparate tradiționale din Africa, Europa de Sud, dar și în America Centrală și Asia.

Principalele beneficii:

  • Nu conține gluten
  • Valoare nutritivă ridicată. Conținut ridicat de Fier și fibre
  • Bogat în antioxidanți
  • Îmbunătățește sănătatea digestivă
  • Inhibă dezvoltarea cancerului

Valoare nutritivă ridicată

Sorgul are o cantitate uimitoare de 22 de grame de proteine la o singură cană (192 grame) de cereale întregi, gătite. Doza zilnică recomandată de proteine pentru femei este de 46 grame, iar pentru bărbați, de 56 grame. În medie, sorgul conține 43 {c2056a1077edc868771779b3e644331643d12dcac4e99c5c5ccba397cb9fd568} din necesarul zilnic de proteine.

O porție conține 47 {c2056a1077edc868771779b3e644331643d12dcac4e99c5c5ccba397cb9fd568} din necesarul de fier și 55 {c2056a1077edc868771779b3e644331643d12dcac4e99c5c5ccba397cb9fd568} din valoarea recomandată de fosfor. Este și o sursă bună de magneziu, cupru, calciu, zinc și potasiu.

O portie de sorg mai conține și aproximativ 30 {c2056a1077edc868771779b3e644331643d12dcac4e99c5c5ccba397cb9fd568} din cantitatea recomandată de niacină și tiamină. Aceste două tipuri de vitamina B sunt necesare pentru metabolizarea corectă a carbohidraților și a nutrienților.

Bogat în antioxidanți

Sorgul conține o gamă variată de fitochimicale care acționează ca antioxidanți în corp, așa cum sunt taninele, acizii fenolici, antocianinele, fitosterolii și policosanolii.

De fapt, învelisul bobului de sorg are o cantitate mai mare de antioxidanți decât afinele, capșunile și prunele.

Antioxidanții contribuie la încetinirea procesului de îmbătranire, iar alimentele bogate în antioxidanti sunt asociate cu un risc redus de boală cardiacă, diabet, cancer, diabet de tip 2 și unele boli neurologice.

Multe studii confirmă faptul că un consum de cereale integrale reduce rata deceselor cauzate de o boală cardiovasculară, fitochimicalele fiind considerate a fi în mare parte responsabile de acest lucru. S-a dovedit că reduc colesterolul și previn îngroșarea arterelor.

Îmbunătățește sănătatea digestivă

Sorgul este unul dintre cele mai bune surse de fibre alimentare. O porție conține 48 {c2056a1077edc868771779b3e644331643d12dcac4e99c5c5ccba397cb9fd568} din doza zilnică recomandată de fibre.

Fibrele sunt vitale pentru funcționarea optimă a sistemului digestiv. Mențin tractul digestiv activ și previn constipația. În același timp reglează nivelul zaharului din sânge, reduc colesterolul și previn afecțiuni precum diverticulita, hemoroizii, calculii biliari și pietrele la rinichi.

Inhibă dezvoltarea cancerului

Anumite fitochimicale din sorg s-au dovedit a avea proprietăți de inhibare a cancerului, în special cancerul gastrointestinal și cel de piele.

Studiile arată că există o legatură între consumul de sorg și incidența scazută de cancer la esofag, la nivel global, în zone din Africa, Rusia, India, China și Iran.

Cerealele integrale sunt corelate cu un risc redus de alte forme de cancer ale tractului digestiv, în special cancerul la colon.

Nu conține gluten

Sorgul poate fi consumat în siguranță de persoanele care suferă de boala celiacă. Studiile au confirmat faptul că glutenul lipsește din toate speciile de sorg.

Cum se consumă ?

Sorgul este o cereală foarte versatilă. Este cel mai bine să fie consumată în form sa integrală pentru a beneficia de conținutul său complet de nutrienți. Poate fi gătit la fel ca și orezul.

Se înmoaie sorgul timp de 8 ore sau peste noapte pentru a descompune enzimele și a-l face mai ușor digerabil. Apoi se fierbe într-o cantitate de apă de trei ori mai mare timp de o oră sau până când este fiert. Se poate găti și într-o oală de gătit orez sau o oala de gătit lent (slow cooker).

Făina de sorg este tot mai apreciată ca alternativă fără gluten pentru făina de grâu. Făina de sorg trebuie sa fie obținută din bobul întreg măcinat. Și făina de sorg rafinată este disponibilă, însă ca orice produs rafinat are un conținut redus de nutrienți.

Datorită versatilității și a proprietăților sale nutritive, sorgul este o cereală care merită să fie prezentă pe masa oricui.

 

Surse:

http://news.uga.edu/releases/article/study-finds-that-sorghum-bran-has-more-antioxidants-than-blueberries-p/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15184005

http://nutritiondata.self.com/facts/cereal-grains-and-pasta/5732/2

Leave a Comment